Fiat Lux

En katolsk blogg på svenska

tisdag, december 18, 2007

Tanti auguri

Det är min sista vecka på Angelicum innan lovet, sedan åker jag tillbaks till Sverige, där det fladdrar omkring en massa rödskägg. Det blir bara två veckor där.
Jag skulle gärna dela med mig av några tips från den helige Thomas av Aquino för hur man hanterar stunder då man är ledsen:

1. Gör något roligt
2. Gråt
3. Sök tröst hos en vän
4. Kontemplera sanningen
5. Ta ett varmt bad och sov sedan av dig ledsamheten

Så insiktfullt och samtidigt så enkelt.
Från oss alla(alltså jag och min skyddsängel) till er alla, en välsignad god jul och ett gott nytt år.
Detta blir det sista inlägget år 2007.

1 Comments:

  • At 10:08 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Jacob!

    Och för att 2008 skall kännas mer hoppingivande ökar nu antalet katolska bloggar! Jag har nämligen åxå petat ihop en blogg, men det kommer inte bara att vara religiösa frågor...

    Se här

    Gott Nytt År!

     

Skicka en kommentar

<< Home